Adevarul in ceea ce priveste pierderea in greutate este ca alimentele nu au proprietati speciale care le fac "bune" sau "rele". Ce au alimentele, totusi, sunt cantitati variabile de calorii si proteine, carbohidrati si grasimi, iar acest lucru inseamna ca unele alimente sunt mai bune decat altele pentru a pierde sau a castiga in greutate.

Daca consumam in mod constant mai putine calorii decat ardem, vom slabi, chiar daca aceste calorii provin din fast-food. Vice-versa este de asemenea valabila: daca consumam mai multe calorii decat ardem, ne vom ingrasa, chiar daca aceste calorii provin din cele mai sanatoase produse alimentare de pe aceasta planeta. Cand vorbim de slabit sau ingrasat, o calorie este o calorie.

Dar

Daca obiectivul nostru este sa dezvoltam masa musculara si sa scapam de grasimea in plus, o calorie nu mai este o calorie, iar o dieta care contine doar junk-food nu mai este potrivita. In acest caz, profilul de macronutrieti al alimentelor consumate este de mare importanta, iar obiectivul nostru nu este la fel de simplu ca atunci cand doar dorim sa pierdem sau sa castigam in greutate.

Noi spunem ca vrem sa slabim, dar ce vrem de fapt este sa reducem din grasime si sa nu pierdem din masa musculara. Asta face ca unele calorii sa fie mai importante decat altele. De exemplu, carbohidratii si proteinele au mai mult sau mai putin aceeasi cantitate de calorii per gram, dar pentru a construi si mentine masa musculara si totodata a pierde din grasime, proteinele sunt mult mai importante. Iata de ce:

  • Cand mancam un aliment care conține proteine, corpul nostru sparge moleculele de proteine din alimente in aminoacizii din care fac parte și apoi foloseste acesti aminoacizi pentru a-si construi propriile proteine. Daca mancam prea putine grame de proteine, corpul nostru devene deficitar in aminoacizii de care are nevoie pentru a construi si a repara muschii si, prin urmare, cresterea musculara devine afectata si chiar pierdem masa musculara.
  • Alimentele care contin un procent ridicat de proteine sunt foarte satioase ajutand la limitarea "poftelor" si diminuarea senzatiei de foame.
  • Chiar daca nu facem exercitii fizice, organismul tot are nevoie de proteine. In fiecare zi celulele mor si sunt regenerate, iar acest lucru necesita aminoacizi. Daca facem exercitii fizice, organismul are nevoie de si mai multi aminoacizi pentru a repara fibrele musculare deteriorate.

Sper ca acest articol a fost de ajutor pentru a intelege mai bine la ce conteaza macronutrientii din alimente, cat de importante sunt proteinele si subliniaza importanta urmaririi atente a alimentelor ce le consumam pentru a ne atinge obiectivele.

Creaza-ti acum un cont si foloseste calculatorul nostru pentru a a-ti calcula necesarul zilnic de calorii si macronutrienti.