Caloria este o unitate universala de masura a energiei. Tehnic, o calorie reprezinta cantitatea de energie necesara pentru a ridica temperatura unui kilogram de apa, aflata la presiune atmosferica normala, cu un grad Celsius.

Numarul de calorii din alimente reprezinta cata potentiala energie contine acel aliment, iar unele alimente sunt mult mai dense caloric decat altele: de exemplu, o lingurita de ulei contine in jur de 100 calorii, dar o lingurita de zahar, contine doar 40 calorii. Unitatea de masura cea mai folosita este kilocaloria (kCal) sau kilojoulul (kj), iar 1kCal = 4.18kj. Pe site-ul nostru, caloriile sunt exprimate in kilocalorii.

Exemplu afisare macronutrienti

Sursele de calorii din alimente sunt macronutrientii: proteinele, glucidele si lipidele, carora li se adauga alcoolul. Restul substantelor din alimente, cum ar fi vitaminele, mineralele, fibrele si apa nu furnizeaza calorii.

Aportul substantelor nutritive (proteine, glucide, lipide) si al alcoolului la producerea de energie este diferit, cele mai calorigene fiind grasimile si alcoolul, urmate de glucide si proteine:

  • proteinele - 4 calorii / gram
  • glucidele (carbohidratii) - 4 calorii / gram
  • lipidele (grasimi) - 9 calorii / gram
  • alcoolul - 7 calorii / gram

Proteinele sunt cunoscute in mediul stiintific drept piatra de temelie a sistemului muscular. In alcatuirea acestui tesut intra aproximativ 75% apa, 20 % proteine iar restul de 5 % sunt grasimi, glucide, vitamine si minerale.

Glucidele sau Carbohidratii sunt sursa preferata de energie a corpului - creierul, muschii si alte tesuturi se bazeaza in principal pe un flux continuu de carbohidrati pentru satisfacerea cererilor imediate si pe termen lung de energie

Lipidele sau grasimile, pe langa ca sunt o sursa mare de energie, ajuta corpul nostru sa absoarba nutrientii, participa la activitatea celulelor si a sistemului nervos.

Pentru fiecare aliment din site, afisam numarul de calorii (exprimat in kilocalorii), gramajul de proteine, gramajul de carbohidrati si gramajul de grasimi care se gasesc in 100 de grame de aliment.

Pentru a determina de cate calorii ai nevoie, poti folosi sectiunea de obiective din aplicatie pentru a determina necesarul caloric zilnic. Acest necesar caloric este determinat folosind informatiile pe care ni le furnizezi: varsta, sexul, inaltimea, greutatea, procentul de grasime corporala si este estimativ.

Pe langa necesarul caloric, aplicatia genereaza si impartirea acestor calorii pe macronutrienti si iti recomanda procentul de proteine, carbohidrati si grasimi pe care sa le consumi zilnic. Vezi aici de ce macronutrientii sunt importanti in efortul de a slabi.

Adauga obiective